З метою реалізації положень Концепції розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти у рамках IV Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна – 2021» 25 березня 2020 р у Тернопільському ОКІППО на основі платформи онлайн-сервісу Google Meet відбувся он-лайн тренінг «Формування дослідницької компетентності учнів на основі віртуального фізичного експерименту». Мета заходу полягала у розкритті універсальності навчального фізичного експерименту та його можливості для формування дослідницької та предметної компетентностей учнів, розвитку навичок винахідництва; формування готовності та удосконалення методичної підготовки вчителів щодо застосування засобів реалізації віртуального фізичного експерименту, STEM-освіти на уроках фізики та астрономії. У ході заходу методист Тернопільського ОКІППО, член Лабораторії дидактики фізики, технологій та професійної освіти В.Я.Гайда зупинився на питаннях місця і ролі віртуального експерименту у шкільному курсі фізики. Презентував відеосупровід реалізації навчального лабораторного експерименту, який розташований на авторському блозі «Учителю фізики» (https://ternofizik.blogspot.com). Особливу увагу звернув питанням використання додатків смартфонів у фізичному експерименті, основні аспекти якого описані у методичному посібнику «Формування самоосвітньої та ІКТ компетентностей учнів під час реалізації практичної складової курсу фізики у 9 класі із використанням мобільних телефонів» (автори: М.І.Садовий, В.Я.Гайда, В.Д.Касянчук). О.Р.Олексюк, доцент ТОКІППО, кандидат педагогічних наук у своїй доповіді зупинилася на особливостях використання екосистеми платформи GO-LAB для організації дослідницько орієнтованого навчання онлайн. Учитель фізики Синьківської ЗОШ І-ІІІ ступенів Заліщицького району Тернопільської області Н.І.Боднар поділився досвідом реалізації віртуального фізичного експерименту у середовищі «Algodoo».
|