У 2012 році згідно з угодою про співробітництво між Центральноукраїнським державним педагогічним університетом імені Володимира Винниченка та Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України з метою поширення інноваційного досвіду та наукових розробок у науковому та освітньому процесі було створено Лабораторію дидактики фізики. З березня 2018 року її переформатовано у Лабораторію дидактики фізики, технологій та професійної освіти. Лабораторія дидактики фізики, технологій та професійної освіти підпорядкована науковому відділу ЦДПУ ім. В. Винниченка та лабораторії математичної й фізичної освіти Інституту педагогіки НАПН України. Лабораторія забезпечує поєднання освітніх процесів з інноваційною та дослідницькою роботою – нормою діяльності наукових педагогічних працівників, які освоюють нові освітні галузі, нові методи роботи, нові технології. Діяльність лабораторії спрямована на розробку й відстеження результатів реалізації програм і проектів розвитку освіти в Україні, а також інших досліджень науково-прикладного характеру. Науково-дослідна лабораторія здійснює експериментальну роботу на основі поєднання освітньо-виховного процесу з науковими дослідженнями, згідно узгоджених сторонами планів. Програма досліджень лабораторії пов’язана з розробкою теми: «Теоретико-методичні основи навчання фізики у загальноосвітніх і вищих навчальних закладах» Основними задачами діяльності лабораторії є: - вивчення інноваційних процесів, що відбуваються в освітніх закладах, науково-методичне забезпечення переведення їх у режим експериментальної роботи з розвитку освітньої діяльності; - розробка умов успішної адаптації нових освітніх програм, навчальних посібників, технологій, навчання проектів випереджальної освіти; - розробка експериментальних освітніх програм (у тому числі авторських), аналіз наукових гіпотез і концепцій розвитку змісту курсу фізики, раціональних режимів навчання, впровадження нових педагогічних теорій і практик, методів і прийомів освітніх технологій та програм дослідницьких робіт. Зміст роботи лабораторії передбачає відстеження закономірностей розвитку фізичної освіти, окремих її показників, аналіз позитивних і негативних явищ, що виникають у ході розвитку компонентів цілісного педагогічного процесу, вирішення задач найближчої перспективи (2-3 роки). Обов’язковим блоком у змісті діяльності лабораторії є: - пошук шляхів удосконалення науково-пошукової та методичної роботи; - визначення напрямів експериментальної роботи; - аналітичний контроль, моніторингові обстеження рівня навченості суб’єктів навчання з фізики, педагогічної майстерності та професійної компетентності науково-педагогічних працівників; - систематичні звіти про хід експериментів та його результати. Діяльність лабораторії здійснюється у таких напрямках: - аналіз Державного стандарту з фізичної освіти, вироблення пропозицій для їхнього вдосконалення; - наукова робота з проблем формування новітнього змісту фізичної освіти для основної, старшої та профільної середньої школи; - створення методичної системи з відбору та апробації новітніх фізичних понять, явищ, процесів, суджень; - створення ІКТ реального та віртуального фізичного експерименту згідно концепції фізичної освіти в Україні; - здійснення фундаментальних та прикладних досліджень у галузі розробки ефективних методів навчання природничих дисциплін; - розробка методичних рекомендацій, монографій, посібників нового покоління; - організація і проведення щорічних наукових конференцій, симпозимумів з питань запровадження сучасних технологій навчання, обміну передовим досвідом тощо; - залучення до наукової роботи студентів, викладачів закладів середньої та вищої освіти; - співпраця з науковими установами інших країн з проблем розвитку теорії та методики навчання фізичної освіти; - створення комп’ютерних банків наукової літератури, експериментальних засобів навчання; - робота з аспірантами, докторантами та пошукувачами; - розробка спецкурсів, дослідницьких програм; - співпраця з обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти; - підготовка науково-популярних телепередач, радіопередач, публікацій у друкованих ЗМІ.
Угоди про співробітництво:
|