З 22 до 30 вересня
тривав очний етап закордонного стажування «Підвищення ефективності професійної підготовки у вузі». У рамках стажування члени Лабораторії дидактики фізики, технологій та
професійної освіти (д.пед.н., проф. М.І. Садовий, к.пед.н., доц.
О.М. Трифонова, д.пед.н., доц. Н.В. Подопригора, к.пед.н.
Л.П. Суховірська) ознайомилися з освітнім процесом у Wyższa Szkoła
Techniczna w Katowicach, Польща; Ekonomická Univerzita v Bratislave та Vysoká
Škola Ekonőmie a Manažmentu, Словаччина.
Під час стажування були опановані три основні модулі.
Модуль 1. Інноваційні підходи до організації навчально-методичного та технічного
забезпечення освітнього процесу в закладах освіти Європейського Союзу (на
прикладі Wyższa Szkoła Tehnichna w Katowicach) (20 годин аудиторної
та позааудиторної роботи):
1.1. Напрями та
спеціальності, умови вступу до Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach, факультети та програми підготовки студентів.
1.2. Можливості
отримання післядипломної освіти у Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach.
1.3. Інноваційні
підходи до організації освітнього процесу у Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach.
1.4. Академічна
мобільність студентів як органічна частина освітнього процесу в європейському
університеті.
Модуль 2. Наукова діяльність
та організація/самоорганізація освітнього процесу у вищій школі (60 годин аудиторної та
позааудиторної роботи):
2.1. Наукові публікації в журналах міжнародних
наукометричних баз. Знайомство з науковим журналом «Zeszyty naukowe» (Wyższa Szkoła
Tehnichna w Katowicach), який включений до наукометричної бази Index Copernicus
(IC).
2.2. Методика і правила написання наукової статті в журнали, що входять до
міжнародних наукометричних баз Scopus, Web of Science, Index Copernicus (IC) та
ін.
2.3. Використання інноваційних технологій в освітньому процесі у Wyższa Szkoła
Tehnichna w Katowicach за напрямками підготовки.
2.4. Інформаційні
технології в організації та супроводі освітнього процесу у Wyższa Szkoła
Tehnichna w Katowicach.
Модуль 3. Проектна і дослідницька діяльність студентів та
особливості її застосування в освітньому процесі вищої школи (100 годин аудиторної
та позааудиторної роботи):
3.1. Поняття про гранти та грантові програми для студентів. Індивідуальний
пошук і вибір грантових програм.
3.2. Роль і місце проектної діяльності у професійній підготовці фахівців. Метод проектів як
форма продуктивного навчання.
3.3. Дослідницька діяльність студентів як засіб формування творчої особистості
майбутнього фахівця.
3.4. Проведення
наукових досліджень та підготовка наукової статті за їх результатами для представлення
на Міжнародній конференції.
3.5. Знайомство
з науковим журналом «Zeszyty naukowe» (Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach), який включений до наукометричної бази Index Copernicus (IC), і з вимогами до підготовки і публікації статті.
Під час стажування всі охочі
мали змогу відвідати бібліотеки закладів освіти та навчальні лабораторії,
зокрема, лабораторії мехатроніки та робототехніки, ознайомитися з виробами з
технологій та дизайну одягу, матеріальним оснащенням ряду фізико-технічних
кабінетів.
У межах стажування була
проведена міжнародна конференція «Информационные и инновационные
технологии в XXI столетии»,
де свої доповіді презентували і члени лабораторії:
– Digitization of the experiment
in natural sciences as a means of
information and digital competence formation of specialists in professional
education / Оцифрування експерименту з природничих наук як засіб формування
інформаційно-цифрової компетентності фахівців професійної освіти – Mykola
Sadovyi;
– Development of information and digital competence of future specialists of computer technologies in the study of the physical and technical bases of automated systems
/ Розвиток інформаційно-цифрової компетентності майбутніх фахівців комп’ютерних
технологій у навчанні фізико-технічних основ автоматизованих систем – Olena Tryfonova ;
– The
comparative-concerted approach to teaching of the theoretical physics, to learn
out more about conservation of electric charge / Порівняльно-узгоджувальний
підхід у навчанні теоретичної фізики, щоб знати більше про закон збереження
електричного заряду – Nataliia Podoprygora;
– Ресурсний підхід до
навчання біофізики під час виконання лабораторних робіт з геометричної оптики –
Людмила Суховірська.
|