18 травня 2016 р. народний депутат України четвертого та п’ятого скликань, доктор педагогічних наук, завідувач Кафедра теорії та методики технологічної підготовки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, керівник лабораторії дидактики фізики М.І.Садовий був запрошений на засідання комітету Верховної Ради України з науки і освіти, де брав участь в обговоренні ряду Законопроектів та питань «Про стан підготовки до проведення вступної кампанії 2016 року та формування державного замовлення на підготовку фахівців», «Про стан викладання фізико-математичних дисциплін у навчальних закладах України». У своєму виступі перед народними депутатами України та першим заступником міністра освіти та науки України І.Совсун Микола Ілліч порушив питання про недосконалість Правил прийому та вичерпаність існуючої форми та змісту ЗНО. Зокрема, у загальноосвітній школі такі предмети як фізкультура, музичне й художнє мистецтво, трудове навчання й технології не охоплені ЗНО. Логічно раніше для вступу на такі спеціальності у ВНЗ було запроваджено творчі конкурси. Проте на 2016р. із Правил виключено творчий конкурс для спеціальності трудове навчання й технології. Такий підхід штучно створює перепони для майбутніх абітурієнтів, які мають здібності до обробки металу, дерева, пластмас, тканини, технічного дизайну, моделювання, конструювання, народних промислів, вишивання, мистецтва приготування їжі тощо. Результатами ЗНО з математики, фізики, біології, історії та інших навчальних предметів не дають змоги виявити таких здібностей. Крім цього організація підготовки до ЗНО набула загрозливих форм репетиторства обмеженої кількості дисциплін, яке не розвиває мислення, творчість учнів особливо з природничо-математичних дисциплін. Ректор Національного технічного університету «КПІ», академік Національної академії наук України, доктор технічних наук М.Згуровський привів статистичні дані, що близько 60% студентів, які мали бали із ЗНО близькі до 200 уже на першому курсі не підтвердили свої знання, що свідчить про суттєві недоліки ЗНО. Він привів досвід вступних іспитів США, Німеччини, де ВНЗ самостійно визначають рівень мислення абітурієнтів та враховують результати тестувань. Важко пояснити як за допомогою ЗНО можна виявити без аудіювання знання іноземної мови. Народний депутат України, Президент Луганського Національного університету імені Тараса Шевченка, доктор педагогічних наук, академік національної академії педагогічних наук України В.Курило наголосив на проблемах та специфіці організації навчання студентів з Луганської області. Народні депутати комітету з науки і освіти Верховної Ради України, працівники Міністерства освіти і науки, журналісти ознайомилися з аналітичними матеріалами, які підготовлені заступниками директора Інституту педагогіки Т.Засєкіною та М.Головком, членами лабораторії щодо стану викладання математики та природничих наук у навчальних закладах України. Після тривалого обговорення проблеми комітет визнав стан викладання природничо-математичних дисциплін таким, що носить загрозливий характер для майбутнього країни і зобов’язав Міністерство освіти і науки впродовж двох тижнів подати пропозиції у частині законодавчого виправлення становища.
|